Google Tag Manager – trackovanie Contact Form 7

Pripravila som si pre vás ďalší diel zo série Google Tag Manager. Prinášam vám kompletný návod na pridanie event trackingu pre vyplnenie formuláru Contact Form 7 do Google Analytics cez Google Tag Manager.

 

[symple_box color=“blue“ fade_in=“false“ float=“center“ text_align=“left“ width=“90″]Pozrite si aj návod na vytvorenie GTM účtunávod na pridanie GTM na WordPress stránku ;)[/symple_box]

 

Ako trackovať kontaktný formulár Contact Form 7

Pomocou pluginu DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress si môžete do dataLayeru pridať aj event pre plugin Contact Form 7.

V Nastavenia – Google Tag Manager – Integration – Contact Form 7 zaškrtnite pridanie dataLayeru pre event odoslania kontaktného formulára a uložte.

 

Nastavenie GTM pre event Contact Form 7

Prihláste sa do svojho Google Tag Managera a v záložke Workspace – Triggers vytvorte nový trigger.

 

Triggeru zvoľte názov, napríklad Event – Contact Form 7 a ako trigger vyberte Custom event.

 

Do kolónky Event name zadajte: gtm4wp.contactForm7Submitted a uložte trigger.

 

Trigger uložte.

V záložke Workspace – Tags vytvorte nový tag. Tag Configuration zvoľte Universal Analytics.

 

Do kolónky Tracking ID zadajte vaše ID trackingu Google Analytics. Kde nájdete toto ID som popísala v článku Google Tag Manager – vloženie Google Analytics do GTM. Ako Track Type zvoľte Event.

 

V parametroch Event Tracking do kolónky Category zadajte názov eventu. Napríklad: Contact Form alebo Vyplnenie formuláru. Názov je na vás ;)

Do kolónky Action zadajte {{Event}}

 

Ako Triggering tohto tagu zvoľte Trigger, ktorý ste pred chvíľkou vytvorili. Ten môj je Event – Contact Form 7.

 

Hotovo :)

Všetko uložte a publikujte zmeny (vpravo hore v Tag Manageri). Nezabudnite uloženie 2x potvrdiť.

 

Tento nový event si môžete rovno otestovať. Otvorte si Google Analytics a sledujte V reálnom čase – Udalosti. Na vašej stránke vyplňte nejaký formulár a sledujte novú udalosť v Google Analytics.

 

Všetky udalosti nájdete pod Správanie – Udalosti – Prehľad. Vpravo hore si stačí zvoliť obdobie, za ktorý chcete štatistiky.

 

Nemám/nechcem plugin DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress

Pokiaľ máte nejaký osobný/technický problém s pluginom DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress, tak nemajte boja. Ide to aj bez neho ;)

Na vašej stránke vojdite do Kontakt – Kontaktné formuláre a upravte formulár. Do dodatočných nastavení vložte nasledovný kód:

on_sent_ok: "dataLayer.push({'event': 'gtm4wp.contactForm7Submitted'});"

 

A nastavte si samozrejme trigger a tag pre tento event presne podľa návodu vyššie. Hotovo ;)

Nezabudnite, cez GTM môžete na stránku pridať aj

  • Google Adwords remarketing
  • Facebook pixel
  • trackovanie vlastných eventov (kliknutie na button alebo link,…)
  • a mnoho ďalšieho.

 

Vaše otázky či tipy na ďalšie články uvítam v komentári ;)



Môže sa Vám ešte páčiť...

Subscribe
Notifikuj ma o
guest

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

2 Comments
najstarších
najnovších najoblúbenejších
Inline Feedbacks
View all comments
Veronika
Veronika
13. júna 2017 1:55

Ahoj, vdaka za clanok, nejak sa v tom snazim zorientovat a celkom pomohol :) Mam ale otazku k pouzivaniu toho on_sent_ok hooku.
Tu
https://contactform7.com/tracking-form-submissions-with-google-analytics/
sa pise ze ku koncu roku 2017 sa viac nebude pdporovat.
Navrhuju tam ine riesenie, netusim vsak, kam ten ich scipt vlozit, ked pouzivam GTM…

Vladimír Juroško
17. októbra 2018 15:11

Výborný návod!