Google Tag Manager – Úvod do GTM
Google Tag Manager (GTM) je systém na správu meracích kódov na webovej stránke. Je určený všetkým majiteľom a správcom webových stránok. GTM je priamo z dielne Google a je kompletne zadarmo.
Hlavné výhody GTM:
[symple_bullets style=“check“]
- Všetky trackingy na jednom mieste
- Možnosť sledovať id aj class elementy prvkov (napr. odkazy, tlačidlá, video,…)
- Definovanie vlastných premenných a práca s nimi aj pomocou JavaScriptu
- Na vloženie kódu už netreba programátora. Jednoduché pridanie nového kódu na stránku
- Podrobný náhľad zmien
[/symple_bullets]
Google Tag Manager je naozaj skvelý nástroj a ten, kto si položil otázku: „Prečo by som ho mal mať“ by sa mal skôr namyslieť nad otázkou „Prečo ho ešte stále nemám“.
Pripravila som si preto pre vás sériu článkov, v ktorým sa dozviete ako rozbehať GTM na vašej stránke.
Vytvárame účet na Google Tag Manager
Prihláste sa na stránke https://tagmanager.google.com/
[symple_button url=“https://tagmanager.google.com/“ color=“gold“ size=“large“ border_radius=“0px“ target=“blank“ rel=““ icon_left=““ icon_right=““]Google Tag Manager[/symple_button]
Vytvorte si nový účet v Google Tag Manager
Zadajte názov účtu. Odporúčam zaškrtnúť sharovanie dát.
Nastavte názov kontainera – váš web a vytvorte si účet.
V ďalšom kroku potvrďte súhlas s Terms of Service Agreement
Následne vám vyskočí okno s vašim kódom.
Pokiaľ budete vkladať Google Tag Manager na WordPress stránku podľa návodu v nasledujúcom článku, stačí vám zobrať vaše ID v tvare GTM-XXXXXXX.
Pokiaľ budete kód vkladať ručne na stránku, skopírujte si celý prvý kód a vložte hneď za <head>
Čo teraz?
Teraz si cez GTM môžete na stránku pridať
- Google Analytics trackovanie
- Facebook pixel
- trackovanie vlastných eventov (kliknutie na button/link, vyplnenie formuláru,…)
- a mnoho ďalšieho.