Používate Twitter a záleží vám na efektívnosti? Sledujte štatistiky
Ak máte webovú stránku, zrejme tam máte aj Google Analytics, aby ste mohli sledovať traffic a správanie. Ale viete o tom, že môžete sledovať aj analytiku vášho Twitter účtu?
Na stránke https://analytics.twitter.com nájdete analýzu vášho Twitter účtu. Čísla sa aktualizujú raz za deň.
Home
Hneď na úvodnej stránke uvidíte štatistiku za posledných 28 dní.
Vysvetlivky:
- Tweets – počet vašich tweetov
- Tweet impressions – koľko ľudí videlo vaše tweety
- Profile visits – počet ľudí, ktorí navštívili váš profil
- Mentions – koľkokrát ste boli spomenutí v tweete
- Followers – počet followerov
- Tweets linking to you – napr. keď niekto tweetne váš článok zo stránky a je tam váš Twitter Account (pre viac info scrolluj nižšie – More)
Pod prehľadom posledných 28 dní nájdete štatistiky za každý mesiac osobitne.
Nachádza sa tam: váš najúspešnejší tweet, najlepší Mention, top follower, najlepší tweet s obrázkom a najlepší card tweet (pre viac info scrolluj nižšie – More).
V pravej časti máte sumarizáciu v číslach.
Tweets
Pre ešte podrobnejšiu štatistiku vašich tweetov si v hornom menu kliknite na Tweets.
Zobrazí sa vám graf s počtom impresií vašich tweetov za jednotlivé dni. Nižšie môžete vidieť zoznam vašich tweetov spolu so štatistikou: Impresie, Engagements a Engahement rate.
Impresie = počet zobrazení. Engagements = počet interakcií (retweet, like, odpoveď na tweet, kliknutie na odkaz, zobrazenie videa/fotky…).
Čím vyšší Engagement rate, tým lepšie. Na základe týchto čísel môžete zistiť, ktoré tweety sa vašim followerom najviac páčia.
Audience
Treťou položkou v menu je Audience = publikum.
Na základe tohto viem, že mojich followerov zaujíma „Technology“ a „Tech news“ a že 85 % z nich sú muži. Opäť to môžem použiť pri tweetovaní, keďže lepšie poznám svoje publikum.
Events
Štvrtá položka „Events“ sa nás Slovákov netýka. Netuším, kedy to bude aj na Slovensku.
More > Twitter Cards
Alebo čo sú to tie Tweets linking to you
Pokiaľ máte na svojej stránke/blogu social médiá meta tagy a nebodaj máte aj tlačidlá na zdieľanie, potom môžete v Twitter Analytics sledovať kto/čo/kde zdieľal a koľko ľudí na to kliklo.
Získate kompletný prehľad o tom, koľkokrát bol váš blog spomenutý, koľko z toho bolo Impressions a koľkokrát sa kliklo na odkaz.
Tieto štatistiky sú veľmi dôležité, pokiaľ máte blog a návštevníci zdieľajú vaše články na sociálnych sieťach. Neviem o tom, že by Facebook poskytoval niečo takto prehľadné a podrobné.
A to nie je všetko! Zistite tiež, na ktoré články/stránky sa odkazovalo a kto o tom tweetol. Podľa tohto viete zistiť, ktorý článok má na sociálnych sieťach vyššiu úspešnosť. Viete tiež zistiť, koho sa oplatí prosiť o zdieľanie článku – ktorý Influencers je výkonnejší a privedie na váš web väčšiu návštevnosť.
V štatistikách uvidíte tiež konkrétne tweety, ktoré na vás smerovali. Môžete testovať rôzne nadpisy, popisy odkazu…
P. S.: Dúfam, že máte lepšie štatistiky ako ja. :D Twitter Cards som si rozbehala na blogu len pred nedávnom a dosť podceňujem propagáciu mojich článkov. ;)
Social médiá meta tagy vám na WordPress stránku vložia aj pluginy. Ja používam All in one SEO pack.
Mě se tvoje statistiky líbí :)