10 vecí, ktoré treba spraviť po migrácii/redizajne stránky (a vždy sa na niečo zabudne)

#TrueStory Bro ;)

 

1 – Zapnúť indexovanie webu

Bežná chyba. Nový web robíte niekde na subdoméne s vypnutým indexovaním a po migrácii to zabudnete zapnúť. Chyba číslo 1. A veľká.

Skontrolujte aj robots.txt.

 

wordpress-indexacia

 

2 – Premazať cache

Osobne nechápem ľudí, ktorí zapínajú cachovanie na developerskej verzii webu, ale budiž. Po migrácii nezabudnite cache premazať!

 

3 – Skontrolovať Google Analytics a všetky ostatné trackingy

Ten prekvapený výraz na tvári, keď po redizajne kuknete po týždni do Analytics a plačete, že vám tam nechodia ľudia, aj keď ste zapli indexovanie, vytunili rýchlosť stránky a nastavili ultimátne SEO popisky. Čo takto skontrolovať, či ste nezabudli vložiť na novú stránku tracking? Ha?

Do Google Analytics si tiež nezabudnite pridať komentár, že ste robili zmeny.

 

Máte otvorenú webovú stránku, ale Analytics vám tvrdí že práve teraz nikto nie je na stránke? No niekde je asi chyba

Máte otvorenú webovú stránku, ale Analytics vám tvrdí, že práve teraz nikto na stránke nie je? No, niekde je asi chyba…

 

4 – Skontrolovať XML feedy

Máte Heureku či iný porovnávač? Skontrolujte, či vám idú XML feedy. Zmenila sa URL adresa feedu? Tak ju zmeňte aj v administrácii porovnávača.

 

Aj takto sa viete kvalitne osrať

Aj takto sa viete kvalitne osrať.

 

5 – Nastaviť redirecty

Zmenili sa URL adresy stránok, článkov či produktov? Nastavte si redirecty!

 

Príklad:

  • http://xkatka.sk/stara-url-adresa-na-clanok
  • http://xkatka.sk/nova-tuti-frutti-url-adresa-na-clanok

Potom toto pridám do .htaccess súboru:

Redirect 301 /stara-url-adresa-na-clanok /nova-tuti-frutti-url-adresa-na-clanok

 

6 – Skontrolovať Google Adwords

Vo vašom vlastnom záujme a v záujme vašej peňaženky skontrolujte všetky URL adresy všetkých reklám! Srsly! Nezabudnite ani na „Rozšírenia reklamy“.

Adwords - rozšírenia reklamy

 

7 – Skontrolovať Google Webmaster tools/Search console

Skontrolujte, či je webová adresa overená, či máte správne všetko prepojené s Analytics. Pregenerujte sitemap-u a novú sitemap-u (ak sa zmenila jej URL adresa) vložte do Google Search Console.

 

8 – Odosielanie emailov/mail server

Máte na stránke kontaktný formulár? Či nebodaj e-shop? Skontrolujte, či sa správne odosielajú emaily.

Odporúčam prečítať: Končia vaše WordPress/Woocommerce e-maily v spame? Pomôže SMTP autentifikácia.

 

9 – Skontrolovať 404-rky

Odkazujete niekam do pi*e? Zistite to! Program Xenu vám s tým môže pomôcť. Je free, aj virus free. Mám odskúšané. Nájdené 404-rky si následne upravte na webe.

Program Xenu vám vyhodí aj také 404-rky, ktorými sa nemusíte zaoberať. Napríklad, ak máte zobrazovanie obrázku v nejakom FancyBoxe, Xenu vám to vyhodnotí ako 404-rku, pričom to však je OK.

 

10 – Kontrola Search Console a Analytics po pár dňoch

Tak určitéééé. V Search Console (bývalý Webmaster Tools) skontrolujte hlavne Crawl->Crawl Errors a tiež Google Index->Index status.

V Analytics je fajn kuknúť, či vám nepadla návštevnosť nejakej konkrétnej stránky. To zistíte, ak si dáte Správanie – Obsah webu – Všetky stránky a nastavíte si obdobie po redizajne/migrácii a porovnáte s predošlým obdobím.

 

 

 

Samozrejme, stále platí staré dobré – „PREKLIKAJ SI WEB MANUÁLNE„. Ja to ešte doplním o – „AJ NA MOBILE A TABLETE„.

 

Zabudla som na niečo? Dole máš komenty, tak sa nehanbi. ;) Uvítam aj príbehy o tom, ako ste sa osrali pri vašich migráciách. :D

 

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *