Konferencia Mobilný marketing 2014 – časť 1.

25.9. som sa priam zázrakom dostala na konferenciu Mobilný marketing 2014. V prvej časti reportu vám opíšem obsah prvých troch prednášok.

Kris Tremmery (Belgium) – How to increase your online and offline sales thanks to mobile devices

Táto prednáška bola neuveriteľným sklamaním. Neviem či si tento Belgičan myslí, že sme 100 rokov za opicami, ale my už dávno vieme čo je to responzívny web a mnohí ho aj máme. ALE povedal niečo, čo som ani na twitteri pred tým nezachytila. Google penalizuje stránky, ktoré nemajú mobile friendly verziu (pri vyhľadávaní cez mobil). Vyskočí pop-up s textom cca „This website is not mobile friendly, do you want to continue?

To improve the search experience for smartphone users and address their pain points, we plan to roll out several ranking changes in the near future that address sites that are misconfigured for smartphone users.
– Yoshikiyo Kato, Software Engineer, on behalf of Google Mobile Search team

Na Slovensku to ešte nie je, ale čo nie je, to bude. Mali by ste sa pripraviť. Googlite „Google Penalize Non Mobile-Friendly Websites“ ak chcete vedieť viac.

Stále tvrdil, že mobil je pre ľudí, ktorí sú stále v pohybe. A ešte jednu vec opakoval stále dookola. Telefónne číslo na webovej stránke spravte klikateľné – t.j. kliknem naň a hneď volám. Žiadne kopírovanie a vkladanie. V tomto mal rozhodne pravdu. Kód je veľmi jednoduchý:

<a href="tel:0915123456">Zavolajte nám na 0915 123 456</a>

Tvrdil, že mobilná stránka je dôležitá hlavne pre lokálny business (reštaurácie, opravári, autoservisy,…).

Juraj Stankay (Google) – Mýty a realita mobilného marketingu

Jedna z najlepších prednášok. Vyvrátil mnohé tvrdenia Belgičana. Mobilné stránky nie sú len pre ľudí on-the-go, 75% ľudí pristupuje na web cez mobil DOMA. Mobil ľudia často používajú na vyhľadávanie produktov/služieb, pričom nákup neskôr uskutočnia na desktope či laptope.

mCommerce

Rady pri tvorbe mobilného webu alebo apky:

mCommerce

  • Vytvorte jednoduchšie a cielenejšie produktové stránky
  • Ponechajte len funkcie, ktoré sú užitočné na mobile
  • Prioritizujte produkty, ktoré sú obľúbené u mobilných užívateľov

Cross Device

  • Umožnite pridávanie tovaru do wish-listov
  • Nastavte hodnotu na emailovú registráciu
  • Umožnite možnosť neskoršieho checkoutu

Fyzická pobočka

  • Použite dáta z analytiky ohľadom zákazníkov fyzickej pobočky
  • Zjednodušte nájdenie vašej pobočky pomocou rozšírení (geo-extensions)
  • Využívajte segmentáciu a geo-targeting

Viete, prečo ľudia nekonvertujú cez mobil? Toto sú hlavné príčiny:

bariery-mCommerce

Mýtusy

  • Mobilný marketing je určený ľudom v pohybe
  • Mobilný marketing funguje len pre jednoduché konverzie
  • Mobile First
  • Mobilný marketing je lacný

mobil-plus-tv

Tento 88% fenomén asi pozná každý. Počas Paneláku stihnete preskrolovať celý Twitter.

Seijung Park (Enswers, Kórea) – Audio Recognition – Enhancing the TV viewing

Prepojenie televízie s mobilnou aplikáciou, ktorá rozoznávala zvuk z TV a podľa toho zistí, čo práve pozeráte a ponúka vám podľa toho reklamy.

tv-mobile-sinc

39% of people agreed that they would like the TV deliver adverts that match the types of programs they watch.

24% of people would like to be able to buy products they see advertised on TV at the same time from another device.

TV-mobile ad synchronization has shown approximately 100-250% increase in CTR and about 30-40% lower costs.

Video nižšie: Diváci v kine si mali otvoriť aplikáciu, ktorá podľa zvuku zistila, čo práve pozerajú. Následne im ponúkla follow-up reklamu, kde mali stlačiť button a potom shakovať mobilom. Následne boli zaradení do súťaže o lístky na akciu.

 

Kompletný program: http://konferencie.hnonline.sk/podujatia/343_mobilny-marketing-2014

Ďakujem spoločnosti MasterCard za voľný vstup na konferenciu.



Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *