Google Tag Manager – trackovanie Contact Form 7

Pripravila som si pre vás ďalší diel zo série Google Tag Manager. Prinášam vám kompletný návod na pridanie event trackingu pre vyplnenie formuláru Contact Form 7 do Google Analytics cez Google Tag Manager.

 

 

Ako trackovať kontaktný formulár Contact Form 7

Pomocou pluginu DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress si môžete do dataLayeru pridať aj event pre plugin Contact Form 7.

V Nastavenia – Google Tag Manager – Integration – Contact Form 7 zaškrtnite pridanie dataLayeru pre event odoslania kontaktného formulára a uložte.

 

Nastavenie GTM pre event Contact Form 7

Prihláste sa do svojho Google Tag Managera a v záložke Workspace – Triggers vytvorte nový trigger.

 

Triggeru zvoľte názov, napríklad Event – Contact Form 7 a ako trigger vyberte Custom event.

 

Do kolónky Event name zadajte: gtm4wp.contactForm7Submitted a uložte trigger.

 

Trigger uložte.

V záložke Workspace – Tags vytvorte nový tag. Tag Configuration zvoľte Universal Analytics.

 

Do kolónky Tracking ID zadajte vaše ID trackingu Google Analytics. Kde nájdete toto ID som popísala v článku Google Tag Manager – vloženie Google Analytics do GTM. Ako Track Type zvoľte Event.

 

V parametroch Event Tracking do kolónky Category zadajte názov eventu. Napríklad: Contact Form alebo Vyplnenie formuláru. Názov je na vás ;)

Do kolónky Action zadajte {{Event}}

 

Ako Triggering tohto tagu zvoľte Trigger, ktorý ste pred chvíľkou vytvorili. Ten môj je Event – Contact Form 7.

 

Hotovo :)

Všetko uložte a publikujte zmeny (vpravo hore v Tag Manageri). Nezabudnite uloženie 2x potvrdiť.

 

Tento nový event si môžete rovno otestovať. Otvorte si Google Analytics a sledujte V reálnom čase – Udalosti. Na vašej stránke vyplňte nejaký formulár a sledujte novú udalosť v Google Analytics.

 

Všetky udalosti nájdete pod Správanie – Udalosti – Prehľad. Vpravo hore si stačí zvoliť obdobie, za ktorý chcete štatistiky.

 

Nemám/nechcem plugin DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress

Pokiaľ máte nejaký osobný/technický problém s pluginom DuracellTomi’s Google Tag Manager for WordPress, tak nemajte boja. Ide to aj bez neho ;)

Na vašej stránke vojdite do Kontakt – Kontaktné formuláre a upravte formulár. Do dodatočných nastavení vložte nasledovný kód:

on_sent_ok: "dataLayer.push({'event': 'gtm4wp.contactForm7Submitted'});"

 

A nastavte si samozrejme trigger a tag pre tento event presne podľa návodu vyššie. Hotovo ;)

Nezabudnite, cez GTM môžete na stránku pridať aj

  • Google Adwords remarketing
  • Facebook pixel
  • trackovanie vlastných eventov (kliknutie na button alebo link,…)
  • a mnoho ďalšieho.

 

Vaše otázky či tipy na ďalšie články uvítam v komentári ;)



Môže sa Vám ešte páčiť...

2 komentáre

  1. Veronika píše:

    Ahoj, vdaka za clanok, nejak sa v tom snazim zorientovat a celkom pomohol :) Mam ale otazku k pouzivaniu toho on_sent_ok hooku.
    Tu
    https://contactform7.com/tracking-form-submissions-with-google-analytics/
    sa pise ze ku koncu roku 2017 sa viac nebude pdporovat.
    Navrhuju tam ine riesenie, netusim vsak, kam ten ich scipt vlozit, ked pouzivam GTM…

Napísať odpoveď pre Veronika Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *