Konferencia Mobilný marketing 2014 – časť 4.

Štvrtý blok konferencie bol venovaný mobilným startupom a ich ceste k úspechu.

Tomáš Rosputinský (Staffino) – Testovanie mobilnej aplikácie ešte pred jej programovaním: Case study STAFFINO

Toto bola veľmi dobrá prednáška, veľmi pekne odprezentované testovanie aplikácie ešte pred spustením/kódením. Mali nápad, pozvali si potencionálnych platiacich aj neplatiacich používateľov, ukázali im ich nápad a pozbieral všetky pripomienky. Niektoré pripomienky boli naozaj trefné a museli kvôli nim prerobiť logiku.

Cez aplikáciu Staffino dáva zákazník kladné alebo záporné hodnotenie na konkrétneho zamestnanca (čašníka, predavačku,.. na konkrétnu osobu). Majiteľ napr. kaviarne potom presne vie, kto je najšikovnejší čašník, kto je pomalý a pod.

staffino-app

Čo chceli implementovať, ale na základe pripomienok to spravili inak:

  • Pri pohľade na prevádzku vidieť, kto je najlepší čašník – majitelia nechceli aby bolo vidieť kto je najlepší čašník, lebo konkurenčná kaviareň by mu mohla tohto čašníka zobrať. Ako sa bude cítiť zákazník, ak ho neobsluhoval najlepší čašník? Bude mať stále super dojem?
  • Zobrazené sú pozitívne aj negatívne hodnotenia – majitelia chceli automaticky zobrazovať iba pozitívne a negatívne až potom, čo ich vyriešia
  • K negatívnym hodnoteniam možno pridať reakciu – fajn, ale majitelia chceli pridať reakciu aj k pozitívnemu hodnoteniu a budovať PR
  • Zamestnanci sa delia podľa pozície – nastala ale situácia, kedy napr. Hotel má 15 čašníčok – ale 5 je v reštaurácií, 8 je v bare a 2 chodia na izby. Staffino prerobil logiku zaraďovania zamestnanca a možno ich dávať do Groups (Wellness, Bar, Restaurant,…)

Ďalšia zaujímavá vec – ľudia chceli dať hodnotenie aj prevádzke, ktorá nebola zaregistrovaná na Staffino. Aplikácia to dovoľuje a následne vyhľadáva email na majiteľa prevádzky a zašle mu informáciu o hodnotení – čím s veľkou pravdepodobnosťou získa nového platiaceho zákazníka. Zároveň pridaním pozitívnej reakcie potešíte zamestnanca – pracovníci prevádzok majú väčšiu motiváciu a dostávajú feedback.

Toto je nádherný príklad toto, ako by ste mali počúvať vašich platiacich aj neplatiacich používateľov, aby ste vyrástli na niečo fakt cool, čo budú ľudia používať. A začo budú majitelia prevádzok aj platiť.

Tomáš R. zároveň povedal, že väčšina reakcií na zamestnancov prevádzok sú pozitívne a mali by zmeniť kampaň na „spičuj svojho čašníka“.

Miroslav Hlohovsky (Mymeo.menu)

Aplikácia MyMeo slúži na objednávanie pitia/jedla z menu, privolanie čašníčky, vidíte koľko bude na účte a pod. Na každom stole je unikátny QR kód, pomocou ktorého sa dostanete do menu danej reštaurácie a zároveň systém vie, kde sedíte. Jedálny/nápojový lístok si môžete zobraziť v toľkých jazykov, v koľkých ich prevádzka do systému vložila. Z menu si môžete priamo objednať a čašníčke príde notifikácia.

Mne osobne sa to nepáči. Vysvetlím prečo:

  • je to neosobné – keď som v Anglicku vošla do reštaurácie, bolo veľmi milé, že ma pozdravili, usadili a upravili stôl podľa počtu prísediacich. Nemyslím si, že by im odpadla ruka kebyže mi prinesie aj menu
  • volať k sebe čašníka cez aplikáciu, keď na ňho dovidím je… také… divné…
  • „k tomuto steaku by som vám odporúčala toto červené vínko“ – aj toto tá aplikácia dokáže?
  • Imagine: sedím pri stole, čakám kedy mi čašníčka prinesie menu a krátim čas na mobile – čašníčka si ale myslí, že stále pozerám menu a nepríde

Posledný príklad – že by som nepoužila aplikáciu – som napísala kvôli tomu, že by som ju ani nemohla použiť. Je totiž kompatibilná len s Androidom 4.0 a vyššie. Celosvetovo využíva cca 20% Android používateľov verziu nižšiu ako 4.0. Dám ruku do ohňa, že na Slovensku je ľudí so staršími Androidami omnoho OMNOHO viac.

Ing. Dalibor Rak (QBSW, a.s.) – Obohatenie existujúcej aplikácie o prístup zo zariadenia z kategórie nositeľných prístrojov „wearables“ – Prípadová štúdia City Monitor a Google Glass

Pán Rak prezentoval použitie Google Glass pre upozorňovanie na výmole na chodníku – odfotíte, pridáte poznámku, pošlete. Inak bola prezentácia docela nudná. Hovoril hlavne o tom, že pri vytváraní aplikácie pre Google Glass preto myslieť na to, že obrazovka je maličká. Podľa mňa si budeme musieť ešte veľmi dlho počkať, kým táto téma bude na Slovensku aktuálna.

Martin Adámek (Inloop.eu) – Nové príležitosti mobilného vývoja

Zožerte ma zaživa, ale ani za ten svet si neviem spomenúť, o čom bola táto prezentácia. Skúšala som si spomenúť na ich stránke, ale nič. Mám okno, prepáčte. Ani na sli.do už nie sú prezentácie k dispozícií na nahliadnutie.

Juraj Ďuratný (Fond Inovácií a Technológií) – Prečo sme (ne)investovali do mobilného startupu

Máte nápad ale nemáte kapitál? Môžete ho získať vďaka Fondu inovácií a technológií.

Prednáška bola hlavne o možnostiach ako získať kapitála a nie o mobilných startupoch. Sklamanie. Bodka.

 

Ďakujem za pozornosť, to je od nás zatiaľ všetko :) Ešte raz ďakujem za voľný vstup na konferenciu od spoločnosti MasterCard.

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *