Konferencia Mobilný marketing 2014 – časť 2.

V druhom bloku prezentácií sa hovorilo hlavne o nástrojoch a platformách v oblasti mobilného marketingu.

Eyal Barzilay (Rewardy, Izrael) – Migration from tradition plastic card based to mobile based loyalty and customer retention programs

Nijak extra zaujímavá prezentácia. Podstatou bolo, že plastové vernostné kartičky sa presúvajú do aplikácií. Eyal prezentoval aplikáciu, ktorá spája tieto vernostné kartičky (veď predsa nebudete mať 20 aplikácií pre 20 vernostných systémov). Aplikácia sa momentálne používa v USA, Izraely a v Rusku. Môžete zasielať notifikácie svojim zákazníkom, aj na základe segmentácie, ktorá je vraj veľmi user-friendly.

Pre Slovensko zatiaľ nič zaujímavé. Iba žeby ste chceli nakódiť niečo podobné pre SK/CZ trh.

Michal Tomčík (BonBon apps) – Fazule menia kamenné predajne na cool miesto

iBeacons – taká maličká cool krabička, ktorú umiestnite v obchode k niečomu, načo chcete upozorniť. Keď sa k danému produktu priblížite, iBeacon vám pomocou Bluetooth 4.0 (low energy) vyhodí na mobile notifikáciu a môžete si prečítať o produkte niečo viac.

Jedna taká malá krabička stojí vraj okolo 12 dolárov. No predpokladá sa, že si ich do obchodu umiestnite niekoľko.

Ja osobne nemám rada, keď ma mobil vyrušuje pri nakupovaní. Neviem si predstaviť, že by som mala stále zapnutý Bluetooth a že by mi pri každom regále vyskakovala notifikácia. Na konferencií bola pripomienka z obecenstva aj na ochranu osobných údajov – trackovanie pohybu, správania sa zákazníkov,… Na moju poznámku ohľadne Bluetooth-u mal Michal Tomčík vtipnú odpoveď – v Amerike spoločnosť Apple predáva mobily s vopred zapnutým Bluetooth-om (Bluetooth sa zapne aj pri aktualizáciách softvéru) a Američania sú takí sprostí, že si ho nevypnú.

Michal Tomčík tvrdil, že táto feature urýchli nakupovanie. Veru, z toho obchodu by som brala nohy na plecia. A tí, ktorým by sa to páčilo? No tak takí by tam boli aj 4 hodiny.

Roman Calik (Techbox) – Trendy v mobilných zariadeniach dnes a zajtra

Musím sa priznať, že časopis Techbox som videla prvýkrát. Každého na stole čakal jeden výtlačok.

Prezentoval veľký potenciál 4G/LTE

  • HD video obsah
  • reklama pred/počas prehrávania videa má väčší zmysel
  • streamovanie
  • Video-on-demand

Budúcnosť videl aj v NFC. Nie len pre platby, ale aj na prenos údajov či prepojenie mobilu s inými zariadeniami.

Zo všeobecne známych štatistík ukázal aj najväčších výrobcov smartfónov na svete (za 2. kvartál 2014):

  1. Samsung (25,2%)
  2. Apple (11,9%)
  3. Huawei (6,9%)
  4. Lenovo (5,4%)
  5. LG (4,9%)

Aj napriek tomu, že Android je najrozšírenejší operačný systém pre mobilné zariadenia, Apple robí vyššie tržby z predaja aplikácií. Táto problematika bola pekne rozpracovaná v prezentácií chalanov z Logamic (viď nižšie).

app-android-apple

Kde sú podľa Romana Calika najväčšie príležitosti pre tvorbu mobilného marketingu?

  • Aplikácie
  • 4G/LTE
  • NFC
  • Wearables (náramky, hodinky, Google Glass)

Roman Koči a Filip Čaran (Logamic) – Tipy a triky ako zarobiť s mobilnou aplikáciou na Slovensku

Prvýkrát v živote som videla prednášať slepého človeka. Klobúk dole.

Chalani z Logamic hovorili o problematike predaja aplikácií na App Store a Google Play. Konkrétne išlo o aplikáciu Spievankovo (ak máte deti, viete čo to je). Aplikácia stojí 5,99€ – na App Store išla ako teplé rožky, na Google Play si ju nikto nechcel kupovať. Prečo?

Android telefón si kúpite aj za 50€, zatiaľ čo za telefón s iOS zaplatíte niekto stoviek eur. Pri prvom stiahnutí aplikácie z App Store (aj bezplatnej) si od vás vypýta vašu kreditnú kartu. Tým pádom 95% iOS používateľov má v App Store uloženú svoju kreditku. Pri Androidoch je toto číslo iba 5%. iPhonisti sú ochotní si priplatiť, aplikáciu majú bez reklám a je to otestované samotným Applom. Ak máte Android viete, koľko free aplikácií sa na Google Play nachádza. No a načo za niečo platiť keď to mám free? Presne toto sa snažil Roman s Filipom ovplyvniť.

Ďalším slovenským fenoménom je, že nechceme platiť za nič, čo nie je fyzické. Aplikácia Spievankovo v sebe ukrýva pesničky, karaoke, knižku (ktoré vám aj číta) a nočné svetlo. Kebyže si to Slovák ide kúpiť fyzicky do obchodu, za DVD dá 10€, za knižku možno 15€ a za karaoke aj 50€. DVD sa pošriabe, knižka sa počmára a karaoke sa pokazí. Spolu 75€. Aplikácia obsahuje všetko toto len za 5.99€ navždy a ľudia nie sú ochotní si ju kúpiť. Spojili sa teda s Nay elektrodom, kde predávali poukážky s kódom na stiahnutie aplikácie Spievankovo. A zrazu si ľudia začali kupovať papierové poukážky a sťahovať aplikáciu.

Záver? V konečnom dôsledku sa nič nevyriešilo. Nevieme ako predať aplikáciu Android používateľom. Ale keď máte niečo fyzické za stovku a aplikáciu za desať, predajte to fyzické za 110€ a Slovákovi povedzte, že aplikácia je k tomu zadarmo.

Spomínal sa aj 30% poplatok z predaja aplikácií, či za platbu v nej. Boli navrhnuté riešenia – použiť PayPal alebo platbu na vašej vlastnej web stránke prepojenej s aplikáciou.



Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *