Google Tag Manager – Úvod do GTM

Google Tag Manager (GTM) je systém na správu meracích kódov na webovej stránke. Je určený všetkým majiteľom a správcom webových stránok. GTM je priamo z dielne Google a je kompletne zadarmo.

 

Hlavné výhody GTM:

  • Všetky trackingy na jednom mieste
  • Možnosť sledovať id aj class elementy prvkov (napr. odkazy, tlačidlá, video,…)
  • Definovanie vlastných premenných a práca s nimi aj pomocou JavaScriptu
  • Na vloženie kódu už netreba programátora. Jednoduché pridanie nového kódu na stránku
  • Podrobný náhľad zmien

 

Google Tag Manager je naozaj skvelý nástroj a ten, kto si položil otázku: „Prečo by som ho mal mať“ by sa mal skôr namyslieť nad otázkou „Prečo ho ešte stále nemám“.

Pripravila som si preto pre vás sériu článkov, v ktorým sa dozviete ako rozbehať GTM na vašej stránke.

 

Vytvárame účet na Google Tag Manager

Prihláste sa na stránke https://tagmanager.google.com/

Google Tag Manager

 

Vytvorte si nový účet v Google Tag Manager

 

Zadajte názov účtu. Odporúčam zaškrtnúť sharovanie dát.

 

Nastavte názov kontainera – váš web a vytvorte si účet.

 

V ďalšom kroku potvrďte súhlas s Terms of Service Agreement

Následne vám vyskočí okno s vašim kódom.

Pokiaľ budete vkladať Google Tag Manager na WordPress stránku podľa návodu v nasledujúcom článku, stačí vám zobrať vaše ID v tvare GTM-XXXXXXX.

Pokiaľ budete kód vkladať ručne na stránku, skopírujte si celý prvý kód a vložte hneď za <head>

 

Čo teraz?

Teraz si cez GTM môžete na stránku pridať

  • Google Analytics trackovanie
  • Facebook pixel
  • trackovanie vlastných eventov (kliknutie na button/link, vyplnenie formuláru,…)
  • a mnoho ďalšieho.


Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *